Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

söndag 19 januari 2014

Vintern har anlänt!

Så blev det då mitt i allt att det vände, vintern kom som en smäll, det har varit runt -20 grader hela helgen och under hela veckan har det varit riktigt kallt, så hästarna har fått ta det lite lugnare, vilket inte alls passar åt Zebbe, men vad gör man..

I måndags åkte jag iväg till manegen, -20 visade mätaren i Solf men det gick riktigt bra att rida iallafall :) Hilton kändes väldigt fin, gjorde lite slutor och öppnor i trav och lite byten i galoppen. Zebbe har fått prova en ny kandarstång igen, Sprengers HO-kandar, och det verkar mycket bättre än Bemelmans kandar! Han var väldigt avslappnad i nacken och sög fint på bettet. Han har faktiskt känts riktigt fin på det alla 3 gånger jag har ridit på det den här veckan, igår gjorde jag ett litet "extreme-test" då jag red Zebbe på vår uteplan, jag gissade att han skulle vara väldigt het och på nålar, då brukar han bli jobbig i munnen också, men nu blev han inte det vilket var ganska fantastiskt! Han kan ju bli såhär lite på tävling också och därför var det bra att få prova det såhär.
Fina bilder fick vi ju också med mitt nya objektiv ;)
Tycker det syns tydligt på bilden också hur fin han är i nacken :) han brukar ju inte komma upp med överlinjen på samma sätt med kandar som på träns men nu har han gjort det med HO-kandaret :)

I tisdags fick hästarna sin regelbundna akupunktur, båda kändes fina vilket var kul att höra. Annars har det blivit bara longering pga kylan så hästarna har fått en liten vintervila nu. Hoppas verkligen att temperaturen kommer upp lite nästa vecka så man får börja träna igen!!


6 kommentarer

  1. Kiva, että kirjoitat nykyään postauksia ruotsiksi! saa pitä yllä omaa ruotsin kielen lukutaitoa :)

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vem har du som kommer och ger akupunktur? Skulle vara kul och prova på egen häst =).

    SvaraRadera
  3. Tack! Vad går en behandling på ungefär?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ju inte dyrt! Ha en bra fortsatt vecka och tack för svaren än en gång.

      Radera