Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

torsdag 11 juli 2013

Selkä meni!

Ja tällä kertaa mun selkä eikä Zebben! Tunsin eilen jo että vähän oli selkä kipeenä ratsastuksen jälkeen mutta se nyt ei ollut niin paha kummiskaan, tänään sitten kun olin verkkaamassa niin jotain sattui ja selkä kipeytyi aika paljonkin. Meidän kür-treenit ei sitten mennyt ihan nappiin kun en oikeen pystynyt normaalisti ratsastamaan, se nyt ei silloin vielä ollut niin paha mutta kummiski tarpeeks että selkä ei voinut joustaa oikeen liikkeen mukana. Noh nyt pari tuntia jälkeenpäin niin mun alaselkä on jotenkin mennyt ihan "lukkoon" se on jossain oudossa asennossa enkä pysty ollenkaan alaselkää liikuttamaan. ONNEKSI sain huomiselle klo:08 ajan fysioterapeutille joka on vielä urheiluhieroja joten toivotaan että se saisi mun selän kuntoon! Mä nyt vielä yritän käydä kävelyllä/lenkillä jos se vähän avais noita nikamia. Mulla tosiaan on skolioosi ja välillä tulee näitä ongelmia, mutta yleensä auttaa jos roikun esim jossain, että saan oikeen venytettyä selän pitkäksi, tai sitten kävely/lenkki myös auttaa.

Tässä vielä pieni videopätkä ravin treenistä kun siitäkin oli tullut kyselyitä että miten saa ravia paremmaksi, mä todella harvoin treenaan Zebbeä näin mutta tässä pistän sen oikeen ravaamaan mahdollisimman isoin askelin, niinkuin huomaa se on sille vielä hankalaa sen takia se hyppää välillä laukalle ja tulee vahvaksi, mutta siitä pitää vaan jatkaa ja yrittää saada se pyöreäksi selän yli ja pohkeen eteen. Niinkuin videosta näkee niin koko ajan vaihtelen tempoa eteen-kiinni-eteen-kiinni. Talven yli sitten yritän lisätä näitä treenejä lisää jotta saatais sen ravia paremmaksi mutta nyt en kisakaudella halua paljon tätä tehdä koska se menee aika vahvaksi vielä ja vähän jännittyy kun se on niin raskasta sille. Mutta aina silloin tällöin :)



Nyt yritän lähteä lenkille ja sitten illalla vielä pesemään Zebbe ja pakkaamaan kamat, Hiltonin varmaan suosiolla juoksutan en viitsi edes tällä selällä yrittää ratsastaa :P

4 kommentarer

  1. Aivan upeaa katsottavaa! Olette kyllä mahtava pari! Onnea kisoihin ♥

    SvaraRadera
  2. Onhan toi ravi pikkusen eri kui suokkiputella, vaikka pienellä turpaeläimelläkin on suht letkeät liikkeet :D

    SvaraRadera
  3. Hevosten Arnika on ihan parasta, kannattaa kokeilla! Toki ei varmaan auta, jos johtuu nikamista.

    SvaraRadera
  4. vautsi kun teijän meno näyttää nii hienolta, talven jälkeen varmasti vielä hienompaa ;) ! ja mullakin on skolioosi joka vaivaa kanssa joskus. Mulla auttaa kanssa just toi roikkuminen ja selän venyttely, ja usein venyttelenkin ennen kuin ratsastan alkukäynneissä ja loppukäynneissä, se ehkäsee ainakin mulla vähän kipeytymistä :)

    SvaraRadera