Sophia Backlund
SB Dressage Ab Oy
"The more I learn, the more I realize how much I don't know"

Sivut

lördag 29 maj 2010

Semestern har gjort susen!

Zerleone har nu haft totalt ledigt från arbetet i 8 dagar, vilket har gjort honom väldigt gott. Själv har jag som sagt varit i Sverige sö-torsdag och då var hästskötaren ute och promenerade med honom. Nu har han börjat vakna till liv igen och verkar mera som en vildhäst än en välskolad dressyrhäst :D men det känns väldigt bra för nu vet jag att han återhämtat sig iallafall mentalt från alla träning och tävling. Idag åt vi glass, eller det var jag som skulle äta glass men Zebbe ville också ha så han åt kanske hälften av min mint-choklad glass :) han är så rolig då han äter allt som jag äter,fast han inte tycker om det. Om mamma äter så måste han också ha!
På måndag skall vi sätta igång arbetet småningom igen, tror det blir främst longering och jogging hela nästa vecka sen ser jag lite hur han känns, kanske vi kan tävla nån tävling här på nära håll, men jag tänker vara extra noga med att se hur han känns, han ska vara 100% fräsch hela tiden. Vi har ändå hela framtiden framför oss, bättre att skynda långsamt, det blev för mycket det senaste året.

Hoppas alla har inlett sin tävlinssässong med fina framgångar!!

Ciao, Sophia

Inga kommentarer

Skicka en kommentar